1.1 Společnost CTR Atmospherica Aviation a.s. (dále jen Společnost) je držitelem oprávnění k provozování obchodní letecké dopravy (letouny) vydaného Úřadem pro civilní letectví pod číslem CZ-64.
Společnost si vyhrazuje právo na změnu všeobecných přepravních podmínek bez předchozího upozornění.
1.2 Údaje o Společnosti (dodavateli služby)
CTR Atmospherica Aviation a.s.
se sídlem Seifertova 2919/12, Praha 3 Žižkov 130 00
IČ 26456176, DIČ CZ26456176
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 7220
1.3 Přeprava poskytovaná Společností se řídí těmito dokumenty:
2.1 Všeobecné přepravní podmínky Společnosti se uplatňují pro všechny lety, jejichž provedení bylo objednáno Klientem a potvrzeno Společností, resp. k nimž byla uzavřena smlouva (dále jen Charterová smlouva).
2.2 Smluvní strany si mohou v rámci objednávky letu stanovit zvláštní podmínky přepravy. Zvláštní podmínky musejí být písemně zaznamenány v Charterové smlouvě a potvrzeny Společností.
2.3 Lety prováděné Společností se neřídí jakýmikoliv všeobecnými obchodními podmínkami Klienta.
3.1 Uzavřením Charterové smlouvy Společnost zaručuje, že poskytne letadlo, které má dostatečnou kapacitu, aby přepravilo počet cestujících uvedený v Charterové smlouvě. Společnost může v případě potřeby kdykoliv nahradit dohodnuté letadlo jiným vhodným letadlem stejné nebo vyšší kategorie.
3.2 Společnost je povinna přepravit pouze takový počet cestujících, který je uveden v Charterové smlouvě a pouze ty cestující, které Klient uvedl v seznamu cestujících.
3.3 Vyšší počet cestujících, než jaký je uveden v Charterové smlouvě Společnost přepraví, pouze pokud to umožní podmínky v době nástupu k přepravě a po schváleni Společnosti. Vyšší počet cestujících může mít za následek navýšení ceny přepravy.
4.1 Cena letu uvedená v Charterové smlouvě zahrnuje:
4.2 Cena letu nezahrnuje:
5.1 Cena letu musí být uhrazena v plné výši tak, aby nejpozději 24 hodin před plánovaným odletem byla připsána na účet Společnosti uvedeném v Charterové smlouvě, pokud mezi Společností a Klientem není dohodnuto jinak. V případě, že je Charterová smlouva uzavřena méně jak 24 hodin před plánovaným letem, musí být cena letu v plné výši uhrazena ihned po jejím uzavření.
5.2 Doplatky ceny letu, případně doplatky vyplývající z navýšení ceny letu jsou splatné na základě fakturace se splatností 5 dní, pokud není dohodnuto jinak.
5.3 Faktury obsahují veškeré náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem. V případě prodlení s úhradou faktury je Společnost oprávněna vyúčtovat Klientovi úrok z prodlení ve výši 0,05% za každý den prodlení.
5.4 Storno poplatky
Pokud není v Charterové smlouvě nebo v jiné dohodě s Klientem uvedeno jinak, budou v případě zrušení potvrzeného letu Klientem anebo v souladu s ustanovením odst. 6.4.1. účtovány následující storno poplatky:
Pokud je v rámci Charterové smlouvy sjednáno více letů, platí výše uvedené podmínky vždy pouze pro první potvrzený let. V případě zrušení druhého nebo jakéhokoli dalšího potvrzeného letu se účtuje storno poplatek ve výši 100% ceny letu bez ohledu na dobu, kdy ke zrušení dojde, pokud se Společnost a Klient nedohodnou jinak.
V případě, že cena letu již byla ze strany Klienta uhrazena, vrátí Společnost Klientovi uhrazenou částku po odečtení storno poplatku stanoveného dle výše uvedených storno podmínek do 7 pracovních dnů ode zrušení potvrzeného letu Klientem. Po vrácení částky použije Společnost primárně stejný platební prostředek, který Klient použil pro uhrazení ceny letu.
V případě, že cena letu nebyla ze strany Klienta dosud uhrazena, vystaví Společnost Klientovi fakturu na částku storno poplatku stanoveného dle výše uvedených storno podmínek. Faktura je splatná do 5 dnů ode dne jejího vystavení.
6.1 Společnost zajistí provedení letů dle uzavřené Charterové smlouvy, pokud se Společnost a Klient výslovně nedohodnou jinak, nebo pokud nenastanou okolnosti způsobené vyšší mocí, uvedené v odstavci 6.3, nebo okolnosti uvedené v odstavci 6.4. Všechny změny musí odsouhlasit obě smluvní strany písemně. Písemná forma je zachována rovněž při právním jednání učiněném prostřednictvím elektronické pošty (e-mailu).
6.2 Klient bere na vědomí, že pokud cestující nedodrží dohodnuté časy nástupu k přepravě, toto nedodržení může ovlivnit možnost další přepravy, způsobit zpoždění nebo zrušení letu a vyvolat dodatečné náklady. I když Společnost vyvine veškeré úsilí, aby původní čas odletu dodržel, provozní okolnosti nebo limity služeb posádky mohou mít za následek závažné odchylky od původního potvrzeného času odletu, popřípadě zrušení letu.
6.3 Vyšší moc
Společnost si vyhrazuje právo zrušit, odklonit, a v případě, že k tomu má časové možnosti dále i odložit nebo zpozdit let nebo jakoukoliv část letu pokud tento není možné provést z důvodů, které Společnost nemůže ovlivnit. Tyto důvody zahrnují, ale neomezují se na zásah vyšší moci, meteorologické podmínky, provozní omezení, technické závady, stávky, povstání, embarga, války, akty nepřátelství nebo nepokoje a jejich přímé nebo nepřímé následky, a to bez ohledu na to zda jsou skutečné, hrozící nebo pouze hlášené.
V případě, že ze shora uvedených důvodů není možné přistát na cílovém letišti, považuje se Charterová smlouva za splněnou okamžikem, kdy je provedeno přistání letadla na letišti náhradním. Charterová smlouva se považuje za splněnou dále i v případě, kdy ze shora uvedených důvodů není možné přistát s letadlem na letišti určeném pro odlet letu a toto přistání je provedeno na letišti náhradním, odkud je možné Klienta na cílové letiště přepravit.
Pokud dojde ke zrušení nebo zkrácení letu z důvodů uvedených v tomto odstavci, bude celková cena letu adekvátně snížena o cenu úseků nebo jejich částí, které byly zrušeny. Poměrná část ceny, o kterou byla celková cena letu snížena bude Klientovi vrácena zpět do 7 pracovních dnů od uskutečnění letu. Po vrácení částky použije Společnost primárně stejný platební prostředek, který Klient použil pro uhrazení ceny letu.
6.4 Zrušení letu a odmítnutí přepravy
6.4.1 Zrušení letu ze strany Společnosti
Společnost si vyhrazuje právo zrušit let, pokud:
a) ze strany Klienta došlo k závažnému porušení podmínek dohodnutých v Charterové smlouvě nebo daných Všeobecnými přepravními podmínkami, nebo
b) Klient nebo některý z cestujících je uveden na jakémkoli sankčním seznamu České republiky, Evropské Unie a OSN, nebo
c) by uskutečněním letu bylo porušeno jakékoli ustanovení Nařízení rady (EU) č. 833/2014 o omezujících opatřeních vzhledem k činnostem Ruska destabilizujícím situaci na Ukrajině (dále jen „Nařízení“), ve znění pozdějších nařízení rady (EU), kterými se mění Nařízení.
V případě zrušení letu podle tohoto odstavce je Společnost oprávněna účtovat Klientovi storno poplatky ve výši uvedené v odst. 5.4.
Velitel letadla je s konečnou platností odpovědný za provedení letu a může let zrušit z bezpečnostních nebo technických důvodů, nebo může rozhodnout o přistání na jiném letišti, než bylo potvrzeno v Charterové smlouvě. V těchto případech Společnost nenese žádnou odpovědnost za způsobené škody viz. odstavec 6.3.
6.4.2 Odmítnutí přepravy
a) Společnost má právo odmítnout přepravu cestujícího, zavazadla nebo nákladu pokud by takovou přepravou mohlo dojít k ohrožení bezpečnosti letadla nebo porušení platných zákonů a předpisů. Společnost má zároveň právo odmítnout přepravu cestujícího, který by se odmítl podrobit bezpečnostní prohlídce, nebo který závažným způsobem narušuje přepravu.
b) Společnost si vyhrazuje právo odmítnout přepravu cestujícího, který
Osoby se zdravotním postižením a omezením pohybu orientace:
7.1 Při cestování v rámci Evropské unie předloží všichni cestující platný občanský průkaz; při cestách do ostatních zemí mimo EU je nutné předložit platný cestovní pas, a pokud je to nezbytné, tak i platné vízum. Cestující jsou výhradně odpovědní za splnění všech požadavků na platnost osobních nebo jiných dokumentů požadovaných všemi místními orgány v navštívených destinacích.
7.2 V případě, že je to pro uskutečnění letu vyžadováno třetími stranami (procedury letiště, státní orgány), je Společnost oprávněna po Klientovi při uzavření Charterové smlouvy požadovat a Klient je povinen Společnosti předat seznam cestujících s uvedením následujících informací: jméno, příjmení, národnost, datum narození a číslo pasu (víza, pokud je to nezbytné).
7.3. Při nástupu do letadla si posádka Společnosti vyžádá cestovní doklad k ověření totožnosti cestujících. Pokud má cestující více než jeden cestovní doklad, je potřeba, aby použil stejný doklad, který již předložil při letu a nástupu do letadla, aby se doklady shodovaly.
7.4 Zavazadla
7.4.1 Společnost vyvine veškeré úsilí, aby přepravila zavazadla Klienta, pokud to bude přípustné s ohledem na bezpečnost letu, kapacitu letadla a platné předpisy. V případě jakýchkoliv pochybností o možnosti přepravy zavazadel musí Klient informovat Společnost.
7.4.2 Hmotnostní limity přepravovaných zavazadel jsou uvedeny v příloze. Stanovené limity v příloze jsou orientační, rozhodnutí o umístění zavazadel v letadla je v kompetenci kapitána letadla. Přeprava zavazadel, která převyšují stanovené limity, musí být výslovně odsouhlasena Společností a musí být uvedena v Charterové smlouvě.
7.4.3 Společnost odmítne zavazadla, jejichž přeprava je zakázána zákony nebo předpisy nebo která by mohla ohrozit bezpečnost letadla nebo cestujících. Toto ustanovení se týká zejména zbraní a dalšího nebezpečného zboží v souladu s ustanoveními ICAO (https://www.icao.int/safety/DangerousGoods). Posádka letadla je oprávněna provést kontrolu obsahu zavazadel.
7.4.4 Společnost nepřepravuje zvířata, pokud to nebylo výslovně dohodnuto v Charterové smlouvě.
7.4.5 Cestující je výhradně odpovědný za splnění všech dokumentů požadovaných místními orgány, pokud jde o přepravované zavazadlo a jeho obsah nebo o přepravovaná zvířata.
8.1 Odpovědnost Společnosti
8.1.1 Odpovědnost Společnosti se v mezinárodní letecké dopravě řídí Úmluvou o sjednocení některých pravidel v mezinárodní letecké dopravě ze dne 28. května 1999 (tzv. Montrealskou úmluvou) a dále nařízením Evropského parlamentu a Rady Evropské unie č. 2027/97, ve znění nařízení č. 889/2002 ze dne 13. května 2002, které vychází z Montrealské úmluvy a vztahuje se jak na mezinárodní, tak na vnitrostátní leteckou dopravu.
8.1.2 Společnost odpovídá do výše skutečné škody, nejvýše však do limitu omezujícího jeho odpovědnost. Společnost neodpovídá za nepřímou či následnou škodu ani za ušlý zisk.
8.1.3 Omezení odpovědnosti:
a) Společnost nenese odpovědnost za škody způsobené třetími stranami;
b) Společnost nenese odpovědnost za škody a nesplnění dohodnutých podmínek zapříčiněné:
(i) vyšší mocí;
(ii) meteorologickými podmínkami;
(iii) okolnostmi, které přímo nebo nepřímo vyplývají z nařízení nebo akcí úřadů;
(iv) okolnostmi, na které Společnost nemohla mít vliv;
c) Společnost nenese odpovědnost za škody a nesplnění dohodnutých podmínek zapříčiněné tím, že mu příslušnými úřady nebyla udělena potřebná povolení (například “Vyžadované předběžné povolení“ nebo „Povolení k přistání“ apod.);
d) Společnost nebude uspokojovat nároky, které by mohly vzniknout z důvodu zpoždění cestujících, zavazadel nebo nákladu nebo z důvodu přistání na náhradním letišti nebo odletu z náhradního letiště, a to s výjimkou případů, kdy by nároky vznikly v důsledku hrubé nedbalosti nebo úmyslu Společnosti;
8.2 Odpovědnost Klienta
8.2.1 Klient je odpovědný za dodržení podmínek letu, a to i v případě, že jedná pouze jako zprostředkovatel.
8.2.2 Cestující je povinen řádně zhodnotit svůj aktuální zdravotní stav, a to zejména s ohledem na srdeční vady, vysoký krevní tlak, závratě, nachlazení a jiné indispozice, a případně u těhotných žen, jejich aktuální zdravotní stav a rizikovost přepravy s ohledem na stupeň jejich těhotenství. Veškerá rizika vyplývající z přepravy v této souvislosti nese cestující. Kapitán letadla je oprávněn vyžádat si před zahájením letu písemné potvrzení od cestujícího nebo osoby oprávněné jednat za cestujícího, že je zdravotně způsobilý k letu.
8.2.3 Klient je povinen informovat Společnost minimálně 24 hodin před plánovaným odletem o případných alergiích cestujících.
8.2.4 Pokud dojde ke zranění cestujících, Klient je povinen okamžitě informovat Společnost, a to nejpozději bezprostředně po skončení letu.
Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 16.12.2024.
Phenom 300/300E
Praetor 600
Pokud se nás chcete na cokoliv zeptat nebo máte zájem o nabídku letu, využijte prosím formulář výše nebo nám napište zprávu níže. Odpovíme Vám v cuku letu.
Během letu Vám nabídneme excelentní catering včetně škály vybraných vín a šampaňského.
Pokud se nás chcete na cokoliv zeptat nebo máte zájem o nabídku letu, využijte prosím formulář výše nebo nám napište zprávu níže. Odpovíme Vám v cuku letu.
Jsme jediným a přímým vlastníkem všech našich letadel. Naše flotila se skládá výhradně z moderních a nových letadel od Embraer – čtyř Phenomů 300E a jednoho Praetoru 600. Průměrný věk letadel v naší flotile je pouhých 2,5 roku!
O Vaše bezpečí, komfort a nejlepší péči se stará tým našich 80 zkušených kolegů.
Jsme silná společnost, která je součástí skupiny CTR. Atmospherica Aviation je na trhu již dlouhou dobu. Jsme dobře zavedená značka, která znamená perfektní servis, spolehlivost a dokonalost. Na naše zkušenosti a profesionalitu se můžete spolehnout.